przejdź do treści

Małgorzata Matuszewska | Portrety choreograficzne

Tłumacz Polskiego Języka Migowego dostępny codziennie w MIK

Data Godzina Miejsce

Prosimy każdego Widza o zabranie na przedstawienie dwóch stołowych łyżkek - jest to wyjątkowa prośba od Małgorzaty Matuszewskiej!

Drogi Widzu! Przed zakupem prosimy o zapoznanie się z regulaminem sprzedaży oraz regulaminem udziału w wydarzeniach organizowanych przez Mazowiecki Instytut Kultury w okresie pandemii, a także wypełnienie oświadczenia o stanie zdrowia, które należy przekazać bileterowi w dniu wydarzenia. Materiały do pobrania: https://www.mik.waw.pl/bilety/
W przypadku odwołania wydarzenia stacjonarnego zapraszamy do oglądania transmisji live na Facebooku i YouTube Mazowieckiego Instytutu Kultury


PORTRETY CHOREOGRAFICZNE
Scena Elektoralna – Portrety choreograficzne
(wydarzenie z pętlą indukcyjną, dostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchu)

Gościem Portretów choreograficznych będzie Małgorzata Matuszewska.

Projekt Portrety choreograficzne jest poświęcony prezentacji choreografów polskich. Każdy
z artystów sam wybiera, w jakiej formie chce zaistnieć na scenie.

O ARTYSTCE:
Małgorzata Matuszewska - tancerka i choreografka. Założycielka i dyrektor Teatru Tańca NTF (TTNTF) – jedynego teatru tańca w Polsce łączącego techniki tańców hiszpańskich z technikami innych form tańca i teatru. Założycielka i prezes Fundacji Tradycji i Transformacji Sztuki.

Tańcem hiszpańskim zajmuje się od 1990 roku. Uczęszczała na liczne kursy i lekcje indywidualne prowadzone przez wybitnych tancerzy flamenco i tańca hiszpańskiego w Hiszpanii – w tym m.in. najwybitniejszych artystów sceny Hiszpanii, jak Eva La Yerbabuena, Matilde Coral, Gala Vivancos, Antonio Najarro – we Francji, w Austrii, Niemczech i w Polsce. W ramach wielu kursów zapoznawała się z podstawami tańców dawnych i folklorystycznych Hiszpanii, m.in. u takich specjalistów, jak Manuel Segovia, Ana Yepes; oraz technik tanecznych i aktorskich różnorodnego typu, min. takich jak: improwizacji i kompozycji Tańca - Ewa Wycichowska, technik teatralnych Cricot 2 Tadeusza Kantora – m.in. Andrzej Wełmiński, Marie Vayssiere, współczesnego japońskiego tańca butoh m.in. – Ko Murobushi, Labanowskiego Systemu analizy i notacji tańca u Urszuli Loba-Wilgockiej, tańca indyjskiego – m.in. Gitanjali Koland. Ponadto od wielu lat zajmuje się historią tańca hiszpańskiego.

Posiada dyplom zawodowego tancerza wydawany przez Związek Artystów Scen Polskich (ZASP).

W ramach działalności Teatru Tańca NTF zrealizowała wiele projektów artystycznych i spektakli teatru tańca. W swoich pracach w szczególności inspiruje się twórczością artystów plastyków, przykładowo: Camille Claudel (spektakl Camille Claudel – Kyojo zrealizowany w roku 2002 dla IX Międzynarodowych Spotkań Sztuki Akcji „Rozdroże”), Tadeusza Kantora (spektakl Infantka… wedle Kantora zrealizowany w 2009 roku w ramach konkursu rezydencyjnego „Rezydencja/Premiera” ), Paula Delvaux (spektakl/film tańca Miasto Syren – Nocny Pociąg zrealizowany w 2012 roku na Terenia dawnego dworca Warszawa Główna).

Występowała z wieloma wykonawcami flamenco oraz muzyki klasycznej, m.in. z tak wybitnymi artystami, jak wybitna klawesynistka Elżbieta Stefańska, znakomity gitarzysta Leszek Potasiński czy uznane wokalistki Beatriz Blanco i Magdalena Navarrete.

Jako tancerka i choreografka współpracowała m.in. z takimi teatrami jak Teatr Dramatyczny w Warszawie, Teatr Narodowy w Warszawie, Opera Nova w Bydgoszczy, Opera Wrocławska, Balet Dworski Cracovia Danza. Ponad to uczestniczyła w programach telewizyjnych, radiowych, w teatrze telewizji, występowała na licznych festiwalach sztuki i konferencjach muzycznych.

Jako pedagog tańca współpracowała z wieloma szkołami oraz festiwalami tańca na terenie całej Polski. Pionierka warszawskiego środowiska tańca flamenco, pierwsza nauczycielka i profesjonalna tancerka flamenco z Warszawy, jedna z pierwszych w Polsce.

W latach 2004-2013 prowadziła własną szkołę tańca, w roku 2000 założyła autorski teatr tańca TT NTF (Nie Tylko Flamenco), zaś w roku 2009 – Fundację Tradycji i Transformacji.

W 2014 roku napisała pracę Tropem Carmen – tytułowej bohaterki opery Bizeta wydaną w ramach konferencji Uniwersytetu w Białymstoku, pod redakcją Ludmiły Furman.

Od roku 2015 stale współpracuje Instytutem Cervantesa w Warszawie, gdzie m.in. realizowała w lutym 2016 roku Spotkania z Tańcem Hiszpańskim Danza Española.

(źródło: www.taniecpolska.pl)


Mazowiecki Instytut Kultury jest beneficjentem Fundusz Wsparcia Kultury, pomocy finansowej polskiego rządu skierowanej do sektora kultury podczas pandemii COVID-19.

 

system dostarczany przez © biletyna.pl 2006-2024

do góry