przejdź do treści

Swing Club - Zespół wokalny EMotivo

Tłumacz Polskiego Języka Migowego dostępny codziennie w MIK

Data Godzina Miejsce

Piosenki absolutnie prześliczne

Nazwa koncertu to swego rodzaju parafraza, mająca swe źródło w tytule znanego przeboju Wojciecha Młynarskiego i Jerzego Derfla.

W programie koncertu są piosenki autorstwa wybitnych kompozytorów kojarzonych zwykle z muzyką klasyczną, filmową, awangardową, a czasem nawet rozrywkową, m.in.: Macieja Małeckiego, Jerzego Derfla, Ryszarda Sielickiego, Lucjana Kaszyckiego, Krzesimira Dębskiego, Adama Sławińskiego, Władysława Szpilmana, Krzysztofa Knittla, Edwarda Pałłasza, Andrzeja Zielińskiego. Autorami tekstów tych utworów są równie znakomite osobistości, m.in.: Agnieszka Osiecka, Wojciech Młynarski, Jacek Cygan, Kazimierz Winkler, Konstanty Ildefons Gałczyński, Maria Terlikowska, Anna Świerszczyńska, Mirosław Łebkowski, Stanisław Werner, Andrzej Czekalski, Ryszard Pluciński.

Wszystkie piosenki, to w zasadzie przeboje, hity, znane powszechnie z radia, telewizji, estrady czy artystycznych piwnic i kabaretów. Obecne są one w naszej świadomości i pamięci niejednokrotnie od wielu lat. Któż nie zna tych tytułów? Oto niektóre z nich: Absolutnie, Czas nas uczy pogody, Prześliczna wiolonczelistka, Ballada wagonowa, Pamiętasz była jesień, Czerwony autobus, Cygańska ballada, Dzięcioł i dziewczyna.

Piosenki te zachowując oryginalną linie melodyczną zyskały nowy wymiar dzięki autorskim aranżacjom w opracowaniu: Iriny Bogdanovich, Krzesimira Dębskiego, Macieja Małeckiego, Jakuba Szafrańskiego i Bartosza Kowalskiego, Oli Ptaszyńskiej, Danieli Ozdarskiej, Teresy Gręziak, oraz dzięki wsparciu jazzowego trio.

Wykonawcy:
Zespół wokalny EMotivo pod kier. art. Iriny Bogdanovich Dominika Czajkowska-Ptak – fortepian
Krzysztof Baranowski – kontrabas
Radosław Mysłek – perkusja

Anna Markowska – prowadzenie koncertu

Zespół wokalny EMotivo działa w Warszawie od końca 2016 roku z inicjatywy Iriny Bogdanovich, która jest jego kierownikiem artystycznym. W skład EMotivo wchodzą dyrygenci chóralni, wokaliści, autorzy aranżacji, muzycy o bogatym doświadczeniu scenicznym. Już w pierwszym roku działalności zespół reprezentował Polskę na dwóch międzynarodowych festiwalach: w Krzemieńcu na Ukrainie (Festiwal Ave Maria w maju 2017 roku) i na Chóralnym EXPO w Moskwie (wrzesień 2017). Kolejne podróże artystyczne odbył do Włoch północnych (maj 2018) i Szwajcarii, gdzie w maju br. reprezentował Polskę na Festiwalu Muzycznym w Heiden. Koncerty EMotivo obejmują zarówno repertuar sakralny, w tym prawykonania utworów pisanych specjalnie z myślą o zespole, jak i rozrywkowy. W maju br. zespół wystąpił z koncertem Piosenki absolutnie prześliczne w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie

Irina BOGDANOVICH, w polskiej muzyce od 1999 roku. Dyrygent Chóru Akademickiego Uniwersytetu Warszawskiego od 2002 roku. Oprócz pracy nad utworami a cappella realizuje wielkie formy wokalno-instrumentalne, współpracując z wybitnymi polskimi muzykami. Dyrygowała najważniejszymi polskimi orkiestrami, m.in. Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Sinfonia Varsovia i Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Do największych sukcesów zalicza realizację widowiska muzyczno-filmowego Aleksander Newski, w ramach którego zrekonstruowała ścieżkę dźwiękową z filmu S. Eisensteina (1938). Doceniana na licznych krajowych i zagranicznych festiwalach i konkursach (sześć nagród Grand Prix, siedem I miejsc, jedno II miejsce, cztery III miejsca, trzy nagrody indywidualne dla dyrygenta), zapraszana do prowadzenia warsztatów i udziału w konferencjach tematycznych w kraju i za granicą. Jako wykładowczyni współpracuje z Uniwersytetem Społeczno-Humanistycznym SWPS, prowadząc zajęcia „Lider w zespołach kreatywnych”. Ukończyła z wyróżnieniem dyrygenturę chóralną i fortepian na rosyjskich uczelniach muzycznych (Moskwa i Jekaterynburg). W 2017 odbyła staż w klasie dyrygentury prof. Tomasza Bugaja na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Zaangażowana w dialog polsko-rosyjski na polu kultury, za co została doceniona w 2017 przez Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia. Jest członkiem Polskiej Akademii Fonograficznej przyznającej nagrodę „Fryderyk”. Wykonuje recitale fortepianowe w Polsce i za granicą oraz z powodzeniem akompaniuje wybitnym solistom. Jest autorką muzyki do filmu Świteź w reż. K. Polaka (2010), który zdobył ponad 20 nagród na międzynarodowych festiwalach filmowych, a w Londynie otrzymał nagrodę za najlepszą muzykę. Skomponowała muzykę do filmu Przedtem, potem (2013, reż. E. Sewruk). W roku premiery film był nominowany do nagród na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, Festiwalu Nowe Horyzonty i Festiwalu Grand OFF. Skomponowała i nagrała wspólnie ze skrzypkiem Stanisławem Dziągiem muzykę do spektaklu Łzy Manueli w reżyserii K. Krakowiak. Napisała cykl pieśni Łąka na chór i instrumenty do słów Bolesława Leśmiana (2015).

Nagrała najbardziej znane rosyjskie piosenki w programie TVP1 Jaka to melodia?. Była uczestnikiem w programie telewizyjnym Europa da się lubić, prezenterem w programie TVP Info o turystyce w Polsce oraz prezenterem w programie TVP1 Piękniejsza Polska w Unii Europejskiej. „Polka z wyboru” – jak określiła ją Paulina Młynarska w filmie dokumentalnym, którego była bohaterką. W muzyce zainteresowana przede wszystkim kształtowaniem melodii i pełnym ekspresji wykonawstwem wybitnych, niekiedy zapomnianych dzieł.

Dominika CZAJKOWSKA-PTAK - pianistka, reżyser dźwięku, kompozytorka, aranżerka. Absolwentka Policealnego Studium Jazzu im. Henryka Majewskiego w Warszawie, w klasie fortepianu Michała Tokaja oraz Wydziału Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Działa w świecie filmowym i muzycznym. Występuje m.in. z Chopin University Big Band, z którym miała okazję grać m.in. podczas koncertu Basi Trzetrzelewskiej (2017), na festiwalu La Folle Journee we Francji (2017), czy na Budapest Spring Festival (2018). Jest laureatką głównej nagrody Transatlantyk Instant Composition Contest (2018) - jedynego na świecie konkursu symultanicznej kompozycji i improwizacji synchronicznej do obrazu na fortepianie, odbywającego się w ramach festiwalu „Transatlanyk” Jana A.P. Kaczmarka w Łodzi. Na zaproszenie producenta muzycznego i rapera L.U.C. wzięła udział w projekcie 100 lat muzyki filmowej Rebel Babel Ensemble, występując solo oraz m.in. z Tamarą Arciuch, Magdaleną Kumorek, Anią Rusowicz, Małgorzatą Kożuchowską. Ponadto aktywnie pracuje jako reżyser dźwięku współtworząc warstwę dźwiękową wielu polskich filmów.

Krzysztof BARANOWSKI - gitarzysta i kontrabasista urodzony w Olsztynie. Student akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu oraz ZPSM im. F. Chopina w Warszawie. Laureat wielu ogólnopolskich konkursów jazzowych, m.in. Jazz nad Odrą, Krokus Jazz Festival, RCK Pro Jazz, Hanza Jazz Festival. Artysta wszechstronny stylistycznie, regularnie zapraszany do współpracy jako muzyk sesyjny. Członek Warszawskiej Orkiestry Sentymentalnej. Jest liderem formacji Krzysztof Baranowski Quartet, z którą wykonuje swoje autorskie kompozycje.

Radosław MYSŁEK pochodzi z Dąbrowy Zielonej. Ukończył z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie dr. hab. Henryka Mikołajczyka i dr. Miłosza Pękali oraz Policealne Studium Jazzu w klasie Czesława Bartkowskiego. Występował w Polsce, Niemczech, Austrii, Serbii, Francji, Korei Południowej i Dubaju, biorąc udział w projektach obejmujących zarówno muzykę klasyczną, rozrywkową jak i etniczną. Koncertował i nagrywał ze Zbigniewem Namysłowskim, Krzysztofem Pendereckim, Jerzym Maksymiukiem, Krzesimirem Dębskim, Jimkiem, Kwadrofonikiem, Warszawską Orkiestrą Sentymentalną, Marcinem Maseckim, DODĄ, Grzecznymi Chłopcami. Jest stypendystą Yamaha Music Foundation of Europe, Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości, Prezydenta Miasta Częstochowy oraz laureatem konkursów jazzowych i perkusyjnych.

 

system dostarczany przez © biletyna.pl 2006-2024

do góry