przejdź do treści

DEUS EX RUNNING MACHINA/NATIONAL BODY ART/VANITAS ZDEKOMPONOWANY

Tłumacz Polskiego Języka Migowego dostępny codziennie w MIK

Data Godzina Miejsce

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Partner projektu CST: Mazowiecki Instytut Kultury

Deus Ex Running Machina

Idea i wykonanie: TUKA https://tuka.link/

Dźwięk: OPAEAN https://opaean.uk

Produkcja: Studium Teatralne, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne

‘Deus ex Running Machina’ ma formę performansu, żywych rzeźb ciała zmuszonego do ciągłego biegu, kompozycji projekcji – a wszystko zanurzone jest w machinie dźwięku.

Performerka znajduje się w stanie ciągłego biegu, za czymś, przed czymś: goni – twa – trwa.

Biegnie według osobistej mapy pamięci, wyobrażeń, przybierając różne postaci, kreuje serię pourywanych narracji. Sama stwarza swój własny komentarz. Próba samo-krytyki ma twarz chóru. Jak w tragedii greckiej. Chór stanowi pośrednictwo między widzami a bohaterem/ką. Rozwiązanie tragedii w postaci deus ex machiny ma charakter otwarty do własnych interpretacji.

National Body Art – jest rodzajem ‘twórczej rozgrzewki’

Idea i wykonanie: Tuka Wach https://tukawach.com/

Produkcja: Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne

W symbolicznym akcie niszczenia Tuka Wach wkraczają w sferę dotyczącą (w ich pojęciu) aspektów mitologii polskiej. Kuchnia to przestrzeń bardzo ważna dla nas wszystkich. Tutaj prowadzi się rozmowy istotne. Miejscem improwizacji duetu jest właśnie ta codzienna przestrzeń, w której starają się z głębi swoich polskich trzewi wyrazić skomplikowaną relację do swych korzeni. Białe talerze, płyn do mycia Ludwik oraz Moniuszko stanowią rodzaj wehikułu dla zawieszonych w rozdarciu pytania o tożsamość głosów performerek. National Body Art to niepowtarzalna improwizacja na ciało/głos i dźwięk tłuczonego szkła.

Vanitas Zdekomponowany

Idea i wykonanie: WACH

Wsparcie: Centrum w Ruchu i VN Studio

'Vanitas zdekomponowany' to minimalistyczna, sytuacyjna instalacja na temat entropii i sił grawitacji. Anita skupia się na momentach ruchu zatrzymywania i utrzymywania równowagi. Wszystko ma tendencję zarówno do ruchu w dół, jak i do ruchu oporu. Performerka podąża za logiką tych sił, pozwala, żeby rzeczy wymykały się spod kontroli i obserwuje, jak siły grawitacji dekomponują starannie zaaranżowane obrazy. Jej ciało balansuje pomiędzy materialnością obiektów i płynnością ich znaczeń, pomiędzy naturą symbolu i prostotą nagiej natury, pomiędzy osobistą pamięcią i uniwersalnym znakiem. Performerka wywołuje duchy przyszłości, wykonując ruch wstecz ku klasyce malarstwa i dekonstrukcji motywu vanitas.

ANITA WACH

Tancerka, choreografka, performerka. 1996 – 2003 pracowała w Śląskim Teatrze Tańca, od 2004 dołączyła do Teatru Bretoncaffe.

Stypendystka Pro Helvetii, Mobile Academy (2006) oraz dwukrotnie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 2009 roku regularnie współpracuje ze słoweńskim kolektywem artystycznym Via Negativa. Współzałożycielka stowarzyszenia Ja Ja Ja Ne Ne Ne w ramach którego działa duet Tuka Wach.

MAGDA TUKA

Aktorka, performerka, instruktorka teatralna.

Ukończyła studia magisterskie na warszawskiej Akademii Teatralnej, otrzymała dyplom Aktora Dramatu w ZASPie. W latach 1997 – 2007 pracowała w Studium Teatralnym. Jest dwukrotną stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacji Wyszehradzkiej. Od 2009 współpracowała z Via Negativa. Jest założycielką stowarzyszenia Ja Ja Ja Ne Ne Ne, w ramach którego działa duet Tuka Wach. Od września 2019 rozpoczyna studia doktoranckie w Kent University w Wielkiej Brytanii.

---------------

Spektakl prezentowany w ramach KONFERENCJI CST 2019 „Taniec w Warszawie. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku”.

---------------

Spektakl dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchu.

Dla uczestników Konferencji CST 2019 wstęp na spektakl jest bezpłatny.

 

system dostarczany przez © biletyna.pl 2006-2024

do góry